CC BY Some rights reserved by Open University |
De pedagogiska trenderna som beskrivs i rapporten är:
- Playful Learning
Lärande via spel och lek. Egentligen inget nytt men en form som utvecklas starkt både i skolan och i högre utbildning. - Learning with Robots
Robotarna blir allt mer intelligenta och kan agera som samtalspartner och ger svar på grundläggande frågor. - Decolonising Learning
I en globaliserad värld behöver vi se flera perspektiv och ifrågasätta gamla normer som oftast utgår ifrån ett vit, manligt, europeiskt perspektiv. - Drone-based Learning
Drönare används allt mer i utbildningssyfte. - Learning through Wonder
Att väcka lust till lärande genom att skapa nyfikenhet. - Action Learning
Kollaborativt lärande med fokus på praktik. - Virtual Studios
Design genom nätbaserad kollaboration. - Place-based Learning
Miljön påverkar lärandet och då är det viktigt att komma utanför klassrummet till en lämpligare miljö som kan inspirera studenterna. - Making Thinking Visible
Användning av digitala verktyg för att synliggöra lärprocessen. - Roots of Empathy
Att lära sig se världen genom andras ögon, skapa empati och förståelse för våra medmänniskor.
Referens
Ferguson, R., Coughlan, T., Egelandsdal, K., Gaved, M., Herodotou, C., Hillaire, G., Jones, D., Jowers, I., Kukulska-Hulme, A., McAndrew, P., Misiejuk, K., Ness, I. J., Rienties, B., Scanlon, E., Sharples, M., Wasson, B., Weller, M. and Whitelock, D. (2019). Innovating Pedagogy 2019: Open University Innovation Report 7. Milton Keynes: The Open University.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar