Two things appear to be going on here. When you’re listening to a great expert explain something well, it’s easy to mistake the speaker’s smooth, easy delivery for your own understanding. If you’ve ever watched a great cooking show and then stumbled to make a béchamel sauce at home, you’ve experienced this. Students often think they’re following along in class, but at home, they don’t know how to do the homework and they struggle in the course.Slutsatsen är att vi inte är helt medvetena om vår inlärning och går ofta på känslor. Det betyder att vi ska vara försiktiga när vi tolkar spontana utvärderingar. Men det betyder inte att man kan lär sig allt via kollaboration och aktivitet. Föreläsningar har ett värde men ska vara mer undantag än regel.
The second part of the explanation is that real learning is hard work and it often doesn’t feel good. When you’re struggling to solve a problem in an active learning classroom, it may feel frustrating. Making mistakes and getting feedback to correct misunderstandings is where the learning happens.
torsdag 17 mars 2022
Är studenter medvetna om hur de lär sig?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar