Start up, Stock Photos via StockSnap io CCBY |
Digital examination in higher education: Experiences from three different perspectives (International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, Vol 11 nr 3), av Björn Berggren, Andreas Fili och Olle Nordberg presenterar erfarenheter från KTH under de senaste två åren. Artikeln beskriver erfarenheter från både pilotprojekt och skarp drift av digital examination från tre perspektiv: lärarens, studentens och administratörens. Både lärare och studenter såg många fördelar; enklare att skriva med tangentbord, tydligare svar utan krånglig handstil, enklare rättning och hantering samt smidigare hantering. Endast en del administratörer föredrog pappershantering, oftast på grund av tradition och vana.
Slutsatserna är att digital examination ger många fördelar för universitetet, framför allt effektivare hantering, men författarna rekommenderar att förankra fördelarna hos lednings- och förvaltningspersonal så tidigt som möjligt i processen.
Slutsatserna är att digital examination ger många fördelar för universitetet, framför allt effektivare hantering, men författarna rekommenderar att förankra fördelarna hos lednings- och förvaltningspersonal så tidigt som möjligt i processen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar