måndag 17 januari 2022

Webbinarium om den pedagogiska utvecklarens roll

Nätverket Swednet arrangerar ett webbinarium, 1 februari 15:00-16:00, med titeln Är det för mycket verkstad och för lite god teori när vi arbetar med utveckling på våra lärosäten? Webbinariet blir en diskussion om arbetet som pedagogisk utvecklare och vilka utmaningar de ställs inför i pandemins spår. Diskussionen leds av Oskar Gedda (Umeå universitet) och Niklas Brinkfeldt (Högskolan Dalarna) med gäst Torgny Roxå (Lunds universitet).

Uppdraget pedagogisk utvecklare – hur rimmar det med den utvecklingsambition som ständigt finns och som brutalt accelererats av pandemi och dess efterverkningar. Detta med mera ska vi diskutera med Torgny Roxå. Andra frågor som vi vill passa på att diskutera med Torgny handlar om pedagogiska utvecklares kompetens och hur han upplevt förväntningar på rollen under sin tid. Vad skulle du vilja beröra i ett samtal med Torgny?

Inga kommentarer: