Flera universitet använder den virtuella världen Second Life som utbildningsmiljö. Studenter kan träffas i stimulerande miljöer och få en större känsla av närvaro och empati än i många e-mötessystem eller diskussionsforum.
En färsk artikel av Alexandra Petrakou (Högskolan i Kalmar) har studerat en kurs i engelska som gick helt i Second Life och analyserat interaktiviteten mellan studenterna och läraren (se Interacting through avatars: Virtual worlds as a context for online education, Science Direct 2009).
The most important finding from this study is that the virtual world provides enhanced interactivity because it allows for synchronous communication and places the student in a spatial dimension. In order to make full use of this enhanced interactivity, the users’ technical skills must be improved and the technical problems associated with computer-generated environments must be resolved. As more and more students get acquainted with virtual world environments, new rules for social interaction emerge; when students have become used to interacting through avatars, we will be able to see the true potential of interaction in these settings.
En annan artikel som kan vara av intresse (Foreign language learning in Second Life and the implications for resource provision in academic libraries) beskriver flera exempel av språkutbildning inom SL och hur utbildning i virtuella världar påverkar biblioteksresurser. Det har skrivits av Stephanie Hundsberger (University of Manchester) som är en del av projektet Arcadia.
1 kommentar:
hvad jeg ledte efter, tak
Skicka en kommentar