Tidskriften Högre utbildning har publicerat årets första artikelsamling.
Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor.
Följande artiklar är nu tillgängliga:
- Handledarens frågor: Att möjliggöra självständighet i ett handledningssamtal av Jenny Magnusson, Södertörns högskola
- Plagiera eller referera vetenskapligt? En studie om vad studenter behöver lära sig för att bli bättre på referathantering av Josefin Hellman, Stockholms universitet och Anja Thorsten, Linköpings universitet
- Institutional personas – Dis/harmonic representations of higher music education av Nadia Moberg och Eva Georgii-Hemming, Musikhögskolan, Örebro universitet
- Ytinlärning och djupinlärning – en kritisk reflektion kring normativa tolkningar av begrepp i den samtida högskolepedagogiska diskurse av Richard Pleijel, Uppsala universitet
- Lärarstudenters erfarenheter av två veckors utlandspraktik – en möjlighet till utveckling av interkulturella perspektiv av Maria Svensson, Göteborgs universitet
- Flerspråkighet och transspråkande i lärarprogram för nyanlända lärare – språkbro med förhinder? av Catarina Economou, Elin Ennerberg, Malmö universitet
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar