onsdag 19 februari 2014

Att fånga uppmärksamhet i klassrummet

Nyckeln till bra undervisning är att fånga studenternas uppmärksamhet och smart användning av IKT kan hjälpa dig att få det. Här ser du en lärare som använder video i klassrummet på ett mycket kreativt sätt. Jag vet inte riktigt vad detta bevisar men studenterna är definitivt med. Humor och engagemang skapar intresse.

5 kommentarer:

Henrik Birkebo sa...

Kul! Måste ha tagit lite tid att jobba fram detta.

Henrik Birkebo sa...

http://birkebo.blogspot.se/2014/02/att-hitta-nya-vagar-till-larande-med.html

Anonym sa...

Åh, vad härligt! Nu var inte matematik mitt starkaste ämne, men det finns ju en poäng i att han pratar om imaginära tal. Själv står han där och både finns och inte finns (fast han finns), när han framträder både IRL och på video. Åh, det här är djupt. Hur som helst skapar han höga förväntningar inför kommande lektioner.

Unknown sa...

Hur har han gjort, rent praktiskt. Någon som vet vilka verktyg?

Tack för en mycket bra blogg förresten!

Patrik

Alastair Creelman sa...

Visst skapar han enorma förväntningar att framtida lektioner blir lika roliga. Lite farligt egentligen.