CC BY-NC-ND by JISC |
- In this guide, we focus on elements of learning and assessment design that research tells us are significant in both the higher and further education and skills sectors.
- Drawing on interviews with staff in colleges and universities, and a decade of research into technology-enhanced curriculum design, we explore how digital tools can make a difference to the art of learning design.
Guiden beskriver samspelet mellan fyra faktorer, lärandemål, lärmiljöer, studenter och lärare/mentorer/handledare, och består av fyra delar i en cyklisk process (se bilden till höger):
- Discover: Var är vi nu? Lärandeanalys, kvalitet, studentinflytande
- Dream: Vart är vi på väg? Mål, strategi, principer, lärandeformer
- Design: Vad behöver vi? Kurser, moduler, lektioner, bedömning
- Deliver: Hur kommer vi dit? Kompetensutveckling, studentengagemang, infrastruktur, lärmiljöer, administration
Varje avsnitt innehåller filmer, fördjupning och länkar till goda exempel från brittiska lärosäten.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar