listar tio innovationsområden som börjar få fotfäste inom utbildning. Rapporten ger fördjupning och goda exempel på varje område.
- Productive failure - Studenterna får försöka lösa problem utan hjälp i början. Läraren träder in senare när studenterna har fått kämpa med frågorna att tag.
- Design thinking - Studenter lär sig från ett designperspektiv. De tar fram en lösning med en eller flera målgrupper i tanke.
- Formative analytics - Dataanalys som ger återkoppling och stöd till studenter i sitt lärande.
- Learning through social media - Studenter behöver lära sig hantera sociala medier på ett mer avancerat och källkritiskt sätt.
- Teachback - Lärande genom att studenter förklarar för varandra.
- Learning through video games - Samarbete mellan speldesigners och pedagoger.
- Learning for the future - Lära sig att lära sig, fokus på färdigheter.
- Translanguaging - Användning av flera språk i undervisning och grupparbete. Bejaka studenternas språkkompetenser.
- Learning from the crowd - Öppna upp kurser och projekt så att externa kan delta och bidra.
- Blockchain for learning - Nya möjligheter att samla alla dina meriter och färdigheter på ett säkert sätt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar