söndag 16 mars 2014

Behövs läraren i en MOOC?

Social network by kevin dooley, on Flickr
Creative Commons Attribution 2.0 Generic License  by kevin dooley

Är direktkontakt med en lärare en viktig framgångsfaktor för studenternas lärande i en öppen nätkurs (MOOC)? Svaret enligt en ny amerikansk studie är att det inte gör någon skillnad. Studien, Do professors matter?: using an a/b test to evaluate the impact of instructor involvement on MOOC student outcomes, tittar på 2 studentgrupper i en stor MOOC. Den ena gruppen fick kontakt med en lärare och den andra gruppen fick inget lärarstöd och i stället arbetade i egna studiegrupper. Resultatet var att det inte fanns någon statistiskt signifikativ skillnade när man såg på genomströmning och godkända uppgifter.

The results of this study broadly support the connected learning model, at least for these motivated, educated participants. The absence of the professor did not impact the activity of the forums – the participants did generate their own knowledge in this arena. It should be stressed that this MOOC was highly structured, so an alternative explanation is that the enhanced machine interactivity that MOOCs provide relative to textbooks, or older styles of distance learning, may be sufficient to stimulate student engagement.

Läs även en bloggpost om studien av Professor Terry Andersson (Athabasca University, Kanada):

Tomkin, J. H., & Charlevoix, D. (2014). Do professors matter?: using an a/b test to evaluate the impact of instructor involvement on MOOC student outcomes. Proceedings of the first ACM conference on Learning @ scale conference, s 71-78.

Inga kommentarer: