Den brittiska tidskriften Times Higher Education har publicerat resultat från sin undersökning av lärare och personal inom högre utbildning THE Teaching Survey 2017: results and analysis. Undersökningen frågade 1150 lärare och administrativ personal vid brittiska universitet om deras åsikter inom ett antal nyckelområden: undervisning, ledning, lärarens status och roll, studenter, kvalitet, teknik och nationella policies.
Bland alla resultat och slutsatser finns följande:
- 88% av de tillfrågade trivs i sin roll som lärare men de flesta menar att de inte får tillräckligt med tid för att förbereda sig ordentligt
- Många (51%) ägnar mer tid år undervisning än något annat
- Många är oroliga över allt större klasser och bristen på tid att möta studenterna
- Det finns ett stort missnöje med allt för mycket administration, i synnerhet kring examination
- Många menar att forskning är viktigare för universitetet än undervisning och att det finns för få incitament för dem som vill utveckla sin undervisning
- Det finns ett oro över studenternas bristande förkunskaper när de börjar sina studier.
Läs rapporten för närmare detaljer.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar