JISC |
- Alla ser att lärplattformen har en viktig strategisk roll i verksamheten och vill bidra till dess vidareutveckling.
- Lärarna har svårt att hitta tid för kompetensutveckling för att kunna använda lärplattformen på ett mer pedagogiskt sätt.
- Många lärare vill ha ett säkert testområde där de kan prova nya funktioner.
- Många studenter blir frustrerade över inkonsekvent användning av lärplattformen från kurs till kurs.
- Många funktioner fungerar sämre eller inte alls via en mobil.
- Alla vill använda lärplattformen mer för diskussion, återkoppling och samtal.
In summary, we found it’s important that all staff buy into a clear approach for the VLE. The lack of a clear identity can confuse learners and students at all levels, whereas a defined role can guide staff, learners and students about how they could be accessing, using and benefiting from such a platform.
Rapporten avslutas med rekommendationer till lärosäten under rubrikerna: vision och strategi, kompetensutveckling, kvalitet och support samt policy.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar