onsdag 11 juni 2014

Sveriges bästa utbildningsbloggar - Flexspan på tredje plats!

Firework Display - Hogmanay Street Party by foxypar4, on Flickr
Creative Commons Attribution 2.0 Generic License by foxypar4

PR-företaget Cision har tagit fram en topplista över de mest lästa och aktiva utbildningsbloggar i Sverige, Cision rankar: Bloggar inom utbildning och pedagogik. Kriterierna för undersökningen är följande:

- Bloggarnas placering i topplistan grundas på en metodik som utgår från inlänkar, relevans, hur ofta bloggen uppdateras, läsarkommentarer och delning i sociala medier, Twitterföljare och Facebook-likes.

På första plats kom Skolverkets utmärkta Omvärldsblogg som skrivs av Stefan Pålsson. Mina två bloggar, Flexspan och Corridor of Uncertainty, kommer in på respektive tredje och fjärde plats. Att få in bägge mina bloggar på denna lista känns rätt bra måste jag erkänna och visar att de gör nytta. Cision publicerade sedan en intervju med mig om mitt bloggande under rubriken Jag kan påstå att bloggandet helt har förändrat min karriär.

1 kommentar:

Peter Häggstrand sa...

Grattis Alastair! Välförtjänt!