Pressbild, Högskolan Väst |
Högskolan Väst har skapat ett virtuellt campus för att bland annat kunna ta emot skolbesök under den kommande utbildningsmässan. Enligt ett pressmeddelande från Högskolan Väst:
Från och med idag kan man alltså virtuellt vandra omkring och upptäcka hur det är att plugga på Högskolan Väst och se hurdet är att vara student och vilka utbildningar som erbjuds. Det går till exempel att digitalt träffa några av högskolans studenter och i den stora föreläsningssalen Albertsalen går det att ta del av informationsfilmer om allt från att studera utomlands till högskolans profil som är Arbetsintegrerat lärande, AIL. AIL innebär bland annat att studenter utöver en akademisk examen får arbetslivserfarenhet och värdefulla kontakter innan de kommer ut i arbetslivet.
Ny teknik skapar nya möjligheter
Helt nytt är också att man kan göra ett digitalt test för att se vilken högskoleutbildning som passar den specifika besökaren bäst. Allt för att förenkla och inspirera i valet av utbildning. Fördelarna med ett virtuellt campus är många, enligt Helena Irvestam Wassenius, ansvarig för marknadskommunikation och studentrekrytering på Högskolan Väst:
Från och med idag kan man alltså virtuellt vandra omkring och upptäcka hur det är att plugga på Högskolan Väst och se hurdet är att vara student och vilka utbildningar som erbjuds. Det går till exempel att digitalt träffa några av högskolans studenter och i den stora föreläsningssalen Albertsalen går det att ta del av informationsfilmer om allt från att studera utomlands till högskolans profil som är Arbetsintegrerat lärande, AIL. AIL innebär bland annat att studenter utöver en akademisk examen får arbetslivserfarenhet och värdefulla kontakter innan de kommer ut i arbetslivet.
Ny teknik skapar nya möjligheter
Helt nytt är också att man kan göra ett digitalt test för att se vilken högskoleutbildning som passar den specifika besökaren bäst. Allt för att förenkla och inspirera i valet av utbildning. Fördelarna med ett virtuellt campus är många, enligt Helena Irvestam Wassenius, ansvarig för marknadskommunikation och studentrekrytering på Högskolan Väst:
–Bland annat kan vi nå betydligt fler människor när vi inte begränsas av en fysisk plats som människor måste ta sig till. Vem som helst kan ta sig en titt när som helst på dygnet. Vi ser även en stor utvecklingspotential och i framtiden hoppas vi kunna ha anpassat innehåll för fler målgrupper, till exempel intresserade internationella studenter.
Besök Virtual Campus
Besök Virtual Campus
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar