lördag 25 mars 2017

Webbinarium: öppen utbildning för asylsökande

CC0 Public domain on Pixabay
Kan öppna utbildningar som MOOCs användas för att hjälpa nyanlända komma in i utbildningssystemet och arbetsmarknaden? Onsdag 19 april (15.00-16.00) hålls ett webbinarium, Open education for refugees – Optimizing diversity through MOOCs, där denna fråga ska diskuteras med exempel från befintliga projekt.

Under webbinariet kommer du att få höra erfarenheter från följande:
  • John Traxler: Research Professor of Digital Learning, University of Wolverhampton UK.
  • Jennifer Contreras: Projektsamordnare, kompetensvalidering av asylsökande och flyktingar, Linnéuniversitetet.  
  • Paula Morais: Distance Education Expert for LASER Project, led by British Council and financed by the EU, aiming to engage Syrian refugees on online accredited courses and MOOCs, in Jordan and Lebanon. 
- Refugees face legal, linguistic, cultural, institutional and financial barriers to enter higher education. Furthermore, traditional universities can only offer places to a certain number of students, with funded places even rarer, and seldom have the capacity to cope with large numbers of refugees in a short time. The lengthy process of seeking asylum is lost time for most refugees. Utilizing MOOCs to support refugees in entering HE or employment market is a strategy to currently being explored by various initiatives in line with ECs communication 2013 “wider use of new technology and open educational resources can contribute to alleviating costs for educational institutions and for students, especially among disadvantaged groups”

Mer information och anmälan.

Webbinariet är ett samarbete mellan Erasmus+ projektet MOONLITENVL Distans (Nordisk nätverk för vuxnas lärande), ITHU (Nätverket för IT inom högre utbildning) och EDEN (European Distance and E-learning Network).


Inga kommentarer: